Zalando test ophaaldienst in Gent

Zalando test ophaaldienst in Gent

Zalando test een nieuwe retourdienst in Gent, waarbij de Duitse fashionretailer zelf de producten komt ophalen die de klanten willen terugsturen. Zalando zet flink in op verbetering van haar logistieke service. Laatst testte het in Belgiƫ ook levering op zondagen.

Met een goede en zorgeloze bezorging Ć©n retourverwerking kun je als webwinkel afstand nemen van de concurrentie. Dat snapt Zalando heel goed en het fashionplatform is dan ook druk bezig om de bezorgmogelijkheden uit te breiden. In Gent introduceert het nu de dienst ā€˜Zalando Haalt Opā€™, hiermee kunnen klanten hun retourpakketje laten ophalen waar en wanneer ze dat willen.

Samenwerking met CityDepot

Voor deze nieuwe dienst werkt Zalando samen met Bpostā€™s dochteronderneming CityDepot. Chauffeurs van dit bedrijf halen pakketjes op van maandag tot en met vrijdag tussen 9 uur ā€™s ochtends en 8 uur ā€™s avonds op een locatie naar keuze. Klanten geven hiervoor een verzoek tot ophalen op tot twee uur van tevoren. Ze kunnen dan, afhankelijk van het tijdstip waarop de aanvraag plaatsvond, kiezen voor laten ophalen op dezelfde dag, de volgende dag of de dag daarna.

Meerdere tests in Europa

De dienst is normaal gesproken alleen tegen betaling af te nemen, maar tijdens de testfase is die gratis voor alle inwoners van Gent. De Belgische stad volgt met deze (test)dienst in de voetsporen van Amsterdam, Rotterdam, Londen, Keulen en Wenen.

Dirkjan

Dirkjan

Dirkjan Vis is oprichter en eigenaar van Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Dirkjan

Gerelateerde berichten