Webhero lanceert online academie

Webhero lanceert online academie

Webhero, dat webshops en websites bouwt voor kmo’s, is een online academie gestart. Deze bestaat uit een honderdtal korte en behapbare video’s die ondernemers moet helpen meer uit hun online aanwezigheid te halen.

Het Leuvense Webhero wil met het initiatief ondernemingen helpen digitaal te transformeren. Want enkel online aanwezig zijn is niet voldoende, er is ook actie nodig, zo zeggen oprichters Jo Deferm en Jens De Meester.

Ondernemers zoeken naar goede strategie online

“Veel ondernemers zoeken nog naar de juiste winstgevende digitale strategie. Ze zijn wel aanwezig op Facebook of LinkedIn, en ze sturen wel eens een nieuwsbrief. Maar er zit geen beproefde strategie achter die hun business structureel vooruit helpt.”

Er zit vaak geen beproefde strategie achter.

‘Organisatie opbouwen die kan evolueren’

Deferm en De Meester vormen de docenten van de online academy, die zich richt op ondernemers en jonge marketeers. “Als ondernemer moeten we goed voorbereid zijn op de uitdagingen van de toekomst. We moeten het type organisatie opbouwen dat mee kan evolueren”, zo zegt Deferm. “Onze wereld zal na Covid-19 heel anders zijn dan een jaar geleden, en wij zijn er om ondernemers te helpen vaardigheden en knowhow te ontwikkelen die nodig zijn om klanten online te bereiken, en om de buitenlandse concurrentie voor te zijn.”

Drie-weken-challenge

De video’s zijn opgenomen tussen de twee lockdowns in. De academie kan worden doorlopen op een eigen tempo, maar voor wie liever snel of in een groepje leert, organiseert Webhero af en toe een drie-weken-challenge. Voor de eerste challenge hebben zich al tweeĆ«ntwintig deelnemers ingeschreven.

Dirkjan

Dirkjan

Dirkjan Vis is oprichter en eigenaar van Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Dirkjan

Gerelateerde berichten