menu
Belgische startup Trooper

Studio 100 stapt in startup Trooper

Studio 100 heeft een belang van 50 procent genomen in de Belgische startup Trooper, dat Vlaamse verenigingen aan extra inkomsten helpt door consumenten via haar platform bij webwinkels te laten bestellen. Het grote entertainmentbedrijf heeft zich aangesloten om verenigingen in Vlaanderen een duwtje in de rug te geven.

Studio 100 noemt het verenigingsleven “de maïzena van Vlaanderen, het is wat ons mensen onder elkaar verbindt”, zo valt bij Knack te lezen. En die gedachte zal ook leven bij Trooper, een startup die verenigingen aan meer middelen wil helpen en in 2016 is opgericht door Elisabet Lamote, haar man Klaas Olbrechts en reclameman Jan Dejonghe.

Vereniging krijgt commissie

Dat doet het door aangesloten verenigingen een eigen pagina aan te bieden, waarop links staan naar bekende webshops zoals Coolblue, Booking.com, AliExpress, Apotheek Online, Proxis, Ici Parix XL en Domino’s Pizza. In totaal zijn er momenteel 118 webshops op deze manier bij Trooper aangesloten. Als leden of fans van een vereniging via zo’n pagina iets bestellen bij een van die webwinkels, dan krijgt de vereniging een bepaalde commissie, die volgens Trooper gemiddeld op 5 procent ligt.

De startup was al een tijdje actief, maar dat was vooral nog op regionaal niveau. Het heeft de laatste tijd gezocht naar een grote partner om de dingen nog grootser aan te pakken. “Na het rijden van de kermiskoers moet je de Ronde van Vlaanderen rijden. Dan zijn er meer middelen nodig. Trooper heeft bijvoorbeeld een grotere website nodig die duizenden verenigingen aankan. Dat wil Studio 100 mee faciliteren. En wij vonden het een geweldig idee, omdat het eenvoudig is en helemaal van deze tijd”, aldus Hans Bourlon, mede-oprichter van Studio 100.

De tv-producent denkt dat Trooper alleen maar voordelen biedt voor Vlaams verenigingen. “Het kan de clubkas spekken en de vereniging nog beter doen functioneren.”

Tags

Verder lezen

Reacties