Storesquare stopt ermee

Storesquare stopt ermee

Storesquare, het ecommerce-platform dat de concurrentie wilde aangaan met buitenlandse giganten als Bol.com en Amazon, houdt op te bestaan. Op 28 februari wordt de stekker eruit getrokken.

In 2014 begon Storesquare met een online platform waarop de webshops van lokale handelaars verenigd worden. Het idee was om zo een vuist te vormen tegen grote ecommerce-partijen als Bol.com, Amazon en Alibaba.

Aan gebrek aan ambitie heeft het nooit gelegen. Het initiatief werd begin 2016 officieel gelanceerd en sprak toen de wens uit om aan het eind van het jaar duizend deelnemende handelaars te hebben gestrikt.

ā‚¬5 miljoen investering in 2017

Een jaar later, in mei 2017, kreeg het ecommerce-platform een investering van 5 miljoen euro. Hiermee verbeterde het haar platform en nam het initiatieven om de naam verder in de markt te zetten.

‘Storesquare voor te weinig handelaars een oplossing’

Roularta Media Group, dat 65 procent van Storesquare bezit, heeft het nieuws over de stopzetting vandaag verspreid, daarbij concluderend dat Storesquare voor te weinig handelaars een oplossing biedt.

Dit komt volgens hen doordat lokale handelaars moeilijk het prijsniveau van grote online spelers kunnen evenaren. De investering die ze moesten doen stond voor velen niet in rechte lijn met de verkochte omzet. “Daarenboven hebben handelaars ontdekt dat de winst, na verpakking en verzending alsook retour, vaak lager ligt dan de verkoop in de winkel.”

Model van Storesquare op lange termijn niet haalbaar

En dus was, wat Roularta betreft, het businessmodel van Storesquare op de lange termijn niet haalbaar, ondanks de groei van het platform en het toenemende aantal bezoekers.

Dirkjan

Dirkjan

Dirkjan Vis is oprichter en eigenaar van Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Dirkjan

Gerelateerde berichten