Online supermarkt C-Mercado start volgende maand

Online supermarkt C-Mercado start volgende maand

C-Mercado, de eerste online supermarkt van België, gaat vanaf 15 mei van start. Eerst gaat de website live en precies een maand later zal de online supermarkt zowel maaltijden als boodschappen in heel België bezorgen.

Met de komst van C-Mercado krijgt ons land voor het eerst een online supermarkt die heel het land bedient en niet enkel een lokaal afzetgebied. Het ecommerce-bedrijf doet de leveringen in eerste instantie vanuit Antwerpen, maar binnenkort zal er ook een depot in Gent worden geopend.

Leverancier C-Mercado nog onbekend

Het is nog niet bekend met welke foodretailpartner C-Mercado samenwerkt voor de levering van boodschappen, zo schrijft Gondola, dat eerder deze week met het nieuws van de aanstaande lancering kwam. Daarnaast zal de supermarkt ook samenwerken met een dertigtal restaurants voor het leveren van maaltijden die de klant thuis kan klaarmaken.

We zijn zeer ambitieus, maar we geloven erin.

C-Mercado komt uit de koker van de Antwerpse ondernemer Yvan Dechievre. “Op dit moment hebben we een twintigtal restaurants die samenwerken, maar we gaan ook leveren vanuit een dark kitchen”, aldus Dechievre. “We gaan er misschien een tiental in eigen beheer doen. We zijn zeer ambitieus, maar we geloven erin.”

‘Nederland heeft al twee online supermarkten’

Gondola beschrijft hoe Dechievre op het idee van een online supermarkt kwam, toen hij in het ziekenhuis kwam, in coma raakte en een been verloor. Hij vroeg zich toen af hoe hij, die verschillende restaurants uitbaatte, nog verder kon blijven werken. “Ons land heeft nog geen online supermarkt, terwijl er in Nederland wel al twee zijn. Ik denk dat er zeker veel vraag naar is, nu mensen het door de pandemie gewoon zijn geraakt om online te bestellen en thuis te werken. Ook na de crisis zullen ze dat blijven doen.”

Veel cijfers en data verzamelen

Eigenlijk was C-Mercado bedoeld als versmarkt in het Centraal Station in Antwerpen. De coronacrisis heeft wat roet in het eten gegooid, maar Dechievre wil dit alsnog oppakken als alles achter de rug is. “Dat we nu eerst de online supermarkt beginnen, heeft als voordeel dat we nu eerst veel cijfers en data kunnen verzamelen. In combinatie met de ervaring die ik heb in de horeca moet het ervoor zorgen dat het een succes wordt. Het is jammer dat Belgen altijd een beetje achterop lopen als het over digitale initiatieven gaat, maar we proberen dat gat nu te dichten.”

Dirkjan

Dirkjan

Dirkjan Vis is oprichter en eigenaar van Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Dirkjan

Gerelateerde berichten