Lightspeed

Online uitgaven eerste helft 2021 hoger dan vorig jaar

Online uitgaven eerste helft 2021 hoger dan vorig jaar

Tijdens de eerste helft van 2021 gaven Belgen 5,56 miljard euro uit aan online aankopen. Ter vergelijking: in dezelfde periode vorig jaar was onze ecommerce goed voor 5,1 miljard euro. Hoewel de smartphone met een kwart van de aankopen terrein wint, blijft de laptop met 38 procent het populairste apparaat om online te shoppen.

Verder lezen

Consument geeft minder uit aan verzending

Consument geeft minder uit aan verzending

Maar liefst 73 procent van de consumenten laat het digitale winkelwagentje achter wanneer de verzendkosten te hoog zijn. Toch heeft de Belgische consument hoge verwachtingen qua service, want een snelle levering en flexibiliteit staan hoog op het verlanglijstje. Om conversie te verhogen moeten retailers hier rekening mee houden.

Verder lezen

Een op drie webshops jonger dan vijf jaar

Een op drie webshops jonger dan vijf jaar

Er bestaan in ons land in totaal 45.116 webwinkels, waarvan een derde in de afgelopen 5 jaar is opgericht. Een grote meerderheid van de webwinkels komt uit Vlaanderen. In Franstalig België is nog genoeg ruimte om een inhaalslag te maken.

Verder lezen

Omzet ecommerce België daalt met 15%

Omzet ecommerce België daalt met 15%

De omzet van ecommerce in België is in het tweede kwartaal van dit jaar met 15 procent gedaald ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. En dat terwijl online verkopen in Nederland in dezelfde maanden met 28 procent groeiden.

Verder lezen

PostNL breidt flink uit in België

PostNL breidt flink uit in België

PostNL breidt uit in België. Volgend jaar opent het postbedrijf haar eerste sorteercentrum in België en begint het ook aan de bouw van een tweede. Daarnaast opent het Nederlandse bedrijf in september twee nieuwe pakketdepots in ons land.

Verder lezen

Bringly nu ook voor nieuwe klanten in België

Bringly nu ook voor nieuwe klanten in België

Bringly, dat fietskoeriers en elektrische voertuigen inzet voor een duurzame levering, gaat haar same-day verzendnetwerk nu ook openstellen voor nieuwe klanten. Het Nederlandse bedrijf is sinds vorig jaar actief in ons land, maar was dat tot nu toe alleen voor bestaande klanten.

Verder lezen