Costes

Nederlandse modeketen Costes komt naar België

door Redactie. Over Omnichannel met de tags . 247 keer bekeken.

De Nederlandse fashionwinkel Costes, onderdeel van modeketen The Sting, opent morgen de deuren van haar eerste winkel in België. Costes lanceert in ons land met een vestiging in Antwerpen, waar aan de Meir drie verdiepingen een totale oppervlakte van 1.200 vierkante meter beslaan. Ook wordt er binnenkort een Belgische webshop gelanceerd.

In de stenen winkel in Antwerpen, waar eerst The Sting was gevestigd, zullen zowel vrouwen- als mannencollecties worden verkocht. Met de opening van de eerste winkel in België heeft Costes nu in totaal 31 vestigingen, waarvan het merendeel Costes Women-shops zijn. De keten breidt het aantal vestigingen dit jaar nog flink uit en hoopt binnen nu en drie jaar zo’n 50 verkooppunten te hebben.

De lancering van de Costes-webwinkel in België laat helaas nog even op zich wachten, die gaat niet gepaard gelijk met de opening van de stenen winkel. Wel is duidelijk dat je hier alle kledingstukken en accessoires uit de winkel kunt bestellen. De Costes Men-collectie is nu, ook in Nederland, nog niet online te bestellen, maar dat moet later dit jaar wel gebeuren.

‘Webshop zien we als gewone winkel’

In een interview met FashionUnited eind vorig jaar vertelde Chief Creative Officer Maurica Dahan dat wat hem betreft online de toekomst is, maar dat je geen verschil moet maken tussen online en offline. “De webshop zien we ook als een gewone winkel. Het gaat heel goed; tijdens Black Friday hebben we meer dan 10.000 pakketjes verstuurd. We zijn ook heel hard bezig met omnichannel.”

Contentfabriek

Ook maakte hij toen bekend te starten met een ‘contentfabriek’ in een pand naast hun hoofdkantoor. “Dat gaat ‘the Sting Studios’ heten, en daar gaan we fotografie doen, video’s maken, copywriters inzetten en social media produceren. We gaan groot inzetten op online media; per merk komt er een eigen Facebook- en Instagram-account.”

Tags

Deel

Verder lezen

Reacties