menu

Les Etalages laat consument eigen winkelstraat samenstellen

Het nieuwe platform Les Etalages biedt consumenten de mogelijkheid om hun eigen versie van de Meir in Antwerpen of de Nieuwstraat in Brussel samen te stellen. Het idee erachter is dat de consument zo al zijn of haar favoriete webshops meteen bij de hand heeft.

Via lifestylemagazine Knack Weekend stuitten wij op dit leuke initiatief. De site leunt op twee gedachten: aan de ene kant kan de consument zijn favoriete shops toevoegen, maar hij kan zich ook laten inspireren door het aanbod van originele webshops die Les Etalages aanbiedt.

Rondkuieren in virtuele winkelstraten
Ook zal de site nieuwe webshops voorstellen, op basis van het unieke profiel dat ontstaat als een consument zijn favoriete shops toevoegt. Op deze manier leert hij nieuwe winkeltjes ontdekken. Naast dat consumenten virtueel in hun ‘eigen’ winkelstraat kunnen rondkuieren, is het ook mogelijk om dat te doen in die van vrienden, van inspirerende bloggers of van andere shopfanaten.

Een voorbeeld van zo’n online winkelstraat is op de website van Les Etalages te zien. Deze winkelstraat bevat een allegaartje aan shops. Zo zijn er kledingwinkels te vinden, maar ook een maaltijdboxen-aanbieder, een designstudio en een bloemen-abonnementservice.

Les Etalages

Webshops worden gescreend
Geïnteresseerde webshops die graag voorkomen in de online winkelstraat van shopgrage consumenten, kunnen zich aanmelden bij Les Etalages. Shops worden gescreend op design, originaliteit en de samenstelling van het aanbod en de algemene sfeer die de webshop uitstraalt. Les Etalages denkt dat het een goede toevoeging kan zijn voor de wat kleinere shops. “Wanneer je naam niet Zalando of Bol.com is, is het niet altijd gemakkelijk om ontdekt of gevonden te worden in de online wereld. Wij helpen jouw shop hierbij door je (toekomstige) klanten een plek te geven waar ze naartoe kunnen komen, specifiek om nieuwe shops te ontdekken of eerdere ontdekkingen op terug te vinden.”

Klanten gericht informeren
De website biedt online retailers ook de mogelijkheid om klanten gericht te informeren. “De juiste mensen op de hoogte te brengen van voor hen relevante nieuwe producten of promoties, slimme campagnes op maat dus. Leer je klanten beter kennen, om hen in de toekomst nog beter te kunnen bedienen”, zo legt het uit op de site.

Reacties