menu

Kledingzoekmachine Fashiola gelanceerd in België

Fashiola, het internationale label van de Nederlandse kledingzoekmachine Kleding.nl, is vanaf vandaag officieel van start gegaan in België. Ons land is hiermee de vijftiende markt voor het Nederlandse bedrijf. Op de site kunnen consumenten gemakkelijk kleding, schoenen en accessoires van tientallen merken, ketens en fashionshops vinden.

Kleding.nl was met haar internationale merknaam Fashiola al beschikbaar in bijna heel West- en Zuid-Europa, maar beheert ook websites in Australië en Brazilië. Nu is daar dus België bijgekomen, in zowel het Nederlands als het Frans.

1,2 miljoen producten van 60 webshops

Via de website vinden fashion-lovers kleding, schoenen en accessoires van Belgische en internationale webwinkels, zoals ASOS, Zalando, Zeb, Torfs en Brantano. “Er zijn honderden, zo niet duizenden online modewinkels, maar hoe vind je de weg naar dat ene leuke product in jouw maat nog? Met onze zoekfilters vindt de consument wat ‘ie zoekt, in zijn of haar maat en voor de beste prijs”, zo legt CEO Peter Langenkamp het concept uit.

De website verzamelt ruim 1,2 miljoen producten van meer dan 60 webwinkels en checkt elke dag of de producten nog beschikbaar zijn. Ook is het mogelijk om een sale-alert in te stellen, waarmee de bezoeker een melding krijgt als een bepaald product in prijs is verlaagd.

Over Fashiola

Fashiola is de merknaam waarmee de Nederlandse fashion-zoekmachine Kleding.nl op de internationale markt opereert. De twee merken ontvangen gezamenlijk ruim 3,5 miljoen bezoekers per maand en genereren in die periode 55.000 transacties met een retail-omzet van bijna 5 miljoen euro. Begin maart nam Mitula het bedrijf achter Kleding.nl en Fashiola over voor 10 miljoen euro in contanten en 1 miljoen aandelen Mitula Group.

Tags

Reacties