Inoopa toont slaagkansen van bedrijf in de ecommerce

Inoopa toont slaagkansen van bedrijf in de ecommerce

Het Luikse bedrijf Inoopa bestaat pas sinds enkele maanden, maar is nu al gewaardeerd op 1,1 miljoen euro. De startup biedt een platform voor de analyse van ecommerce-projecten, zodat bedrijven beter weten of ze zich in de wereld van online retail moeten storten.

Moet je in de ecommerce stappen? Die vraag stellen veel ondernemers zichzelf, want het antwoord is niet zo gemakkelijk als je een kleine retailer bent, in een specifieke niche actief bent of weinig winst verwacht te maken. Het antwoord op de vraag wordt vaak ook niet gegeven, door een gebrek aan ervaring, goede contacten of te weinig geld.

Is het zinvol om aan ecommerce te doen

Inoopa probeert aan deze onzekerheid een einde te maken en heeft – zo schrijft Digimedia – een tool ontwikkeld waarmee automatisch rapporten kunnen worden aangemaakt en zo duidelijk moet worden of een bedrijf er belang bij heeft om met ecommerce te beginnen.

Het bedrijf werd in Luik gelanceerd in maart dit jaar door Jean-Pol Boone en Jean-Noël Chamart. Nadat Meusinvest er 300.000 euro in investeerde, wordt de startup vandaag geschat op 1,1 miljoen euro. Dat heeft ook te maken met de naderende Nederlandstalige lancering, die gepland staat voor eind september. Ook heeft het internationaal diverse partnerschappen gesloten.

Inoopa richt zich echter niet alleen op de ondernemer die mogelijk wil starten met ecommerce, maar ook op bestaande KMO’s die online iets willen doen of verbeteren en op buitenlandse beleggers die in België online willen gaan verkopen.

Dirkjan

Dirkjan

Dirkjan Vis is oprichter en eigenaar van Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Dirkjan

Gerelateerde berichten