lightspeed ecommerce

Inno wil dé Belgische omnichannel-retailer worden

Inno wil dé Belgische omnichannel-retailer worden

Warenhuisketen Inno heeft een compleet nieuwe strategie ontwikkeld. Hiermee wil het dé Belgische omnichannel-retailer worden voor klanten in binnen- en buitenland. Met een online marktplaats, een nieuw ERP-systeem en complete rebranding gaat Inno de strijd aan.

De nieuwe strategie was vorig jaar al aangekondigd, maar ziet nu het levenslicht. “De lokale behoeften méér dan beantwoorden is een van onze belangrijkste doelstellingen. Met 21 projecten, verspreid over alle domeinen van de onderneming, zetten we vastberaden strategische stappen om de Belgische warenhuisketen van de toekomst te worden”, zo meldt Inno in een persbericht.

Positie bestendigen en versterken

Naast de lancering van de online marktplaats, het nieuwe ERP-systeem en de rebranding gaat de retailer de komende jaren ook alle winkels herinrichten. “Hiermee zullen we onze unieke positie op de Belgische retailmarkt bestendigen en versterken.”

Inno.be moet als online marktplaats fungeren als digitaal verlengstuk van de fysieke warenhuisketens. Hiervoor werkt het samen met bestaande en met nieuwe verkooppartners. Het uiteindelijke doel van alle vernieuwingen is om opnieuw dichter aan te sluiten bij het Belgische publiek.

Inno.be moet een hoofdrol spelen in de Belgische ecommerce.

De omnichannel-retailer, die al sinds 1897 bestaat, denkt met Inno.be voortaan een hoofdrol te kunnen spelen in de Belgische ecommerce-markt. De online marktplaats zal op 6 mei aanstaande officieel haar digitale deuren openen. “Honderden merken stappen aan boord, en er komen er binnenkort nog bij. In elke productcategorie – mode, lingerie, juwelen, handtassen, reiskoffers en wonen – zit voor elk wat wils, van premium tot mainstream. Een deel van deze merken ligt niet in de zestien fysieke Inno-winkels.”

Partners regelen de verzending

Klanten die online shoppen via inno.be, kopen rechtstreeks bij de aangesloten partners. Deze merken regelen ook zelf de verzending van elke bestelling. Mocht de marktplaats een succes worden in België, dan is uitbreiding naar het buitenland een logische vervolgstap.

Gerelateerde berichten