menu
lightspeed ecommerce

Hello Customer haalt €6 miljoen op

Hello Customer, dat geautomatiseerd klanten feedback verzamelt en analyseert, heeft in een financieringsronde 6 miljoen euro opgehaald. De scale-up uit Gent heeft dit kapitaal opgehaald bij de gerenommeerde investeringsfondsen Senoa Capital uit Duitsland en Peak Capital en uit Nederland.

Met de opgehaalde miljoenen wil Hello Customer haar platform verder verbeteren en maakt het zich klaar om de komende jaren verder te groeien in Europa en de Verenigde Staten. De afgelopen jaren was het Belgische bedrijf al actief geworden in Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Spanje.

‘Feedback is crucialer dan ooit’

Volgens CEO Leslie Cottenjé heeft het coronavirus ertoe geleid dat de verhoudingen tussen retailers en klanten op scherp staan. “Meer dan ooit beseffen bedrijven hoe belangrijk het is om goed naar de verwachtingen en ervaringen van klanten te luisteren, zeker nu er veel minder persoonlijk contact is en de online verkoop boomt”, zo stelt ze. “Ons platform biedt hen de mogelijkheid om geautomatiseerd en zeer snel te peilen naar de bevindingen van klanten en hoe ze over een merk, een winkel, een product of dienst denken.”

De nieuwe investeerders Senovo Capital en Peak Capital denken dat de technologie van Hello Customer meer dan ooit een cruciale rol zal spelen. Hun kapitaalinjectie volgt op een ronde van 2 miljoen euro twee jaar geleden. De investeerders van toen hebben nu ook deelgenomen aan de financieringsronde.

De technologie van Hello Customer zal meer dan ooit een cruciale rol spelen.

‘Klantervaringsplatformen hebben groot groeipotentieel’

“Nu bedrijven steeds meer inzichten moeten verwerven over hun klanten, geloven wij dat slimme klantervaringsplatformen een groot groeipotentieel hebben”, zo zegt Alexander Buchberger van Senovo Capital. “Hello Customer heeft een uitstekende uitgangspositie, dankzij zijn unieke end-to-endplatform dat een geautomatiseerde oplossing biedt om met klanten in contact te treden en hun feedback te analyseren.”

Hello Customer werd in 2015 opgericht door Leslie Cottenjé, Joeri Pansaerts en Bram De Vos. De SaaS-oplossing (‘software as a service’) laat bedrijven de ervaringen van hun klanten in kaart brengen en analyseren op basis van linguïstische algoritmes en artificiële intelligentie. De Gentse scale-up heeft ruim dertig medewerkers en is in meerdere Europese landen actief.

Tags

Reacties