menu

Voor het eerst Thuiswinkel Award voor Belgische webshop

Voor het eerst in twaalf jaar gaat er een Thuiswinkel Award, de belangrijkste prijs in de Nederlandse ecommerce-industrie, naar een Belgische webwinkel. De online shop Klium – zowel actief in België als in Nederland – won vorige week de publieksprijs XS in de categorie Klussen & Doe-het-zelf.

Klium opereert vanuit Hasselt en verkoopt van daaruit 120.000 artikelen van zo’n zestig merken in Vlaanderen en in Nederland. Op de site geeft de Belgische retailer aan zeer vereerd te zijn om de publieksprijs voor kleinere webwinkels in de categorie Klussen & Doe-het-zelf te hebben gewonnen. “Dit is voor ons ook een erkenning dat we goed bezig zijn. En dat onze tactiek van steeds de klant centraal plaatsen aanslaat. We gaan dit in de toekomst ook blijven doen en steeds de beste oplossingen voor onze klanten aanreiken.”

Volgens het Belgische bedrijf heeft in de vier jaar dat het nu bestaat succes kunnen boeken door een jong en gepassioneerd team van drie ecommerce-allrounders dat aangevuld is met ecommerce-expert Michael Cornelis, die hiervoor onder meer marketingdirecteur was van Unibet en MrBookmaker. De op Prestashop gebaseerde webwinkel heeft flink ingezet op SEO en SEA, een klantvriendelijke benadering, maar deed verder geen andere marketing-investeringen.

Internationale uitbreiding
Na drie jaar draait de webshop sinds vorig jaar operationeel break-even. Met de publieksprijs op zoek hoopt Klium nog meer het vertrouwen van hun klanten te winnen en wordt er ook gedacht aan internationale uitbreiding. Klium.com is in ieder geval al vastgelegd, maar deze website leidt de bezoeker naar de Belgische of Nederlandse homepage.

Klium

Reacties