Carrefour

Carrefour opent honderd extra afhaalpunten

door Redactie. Over Logistiek, Omnichannel met de tags . 753 keer bekeken.

De supermarktketen Carrefour gaat het aantal winkels waar consumenten hun online bestellingen kunnen ophalen flink uitbreiden. Zijn er nu nog 84 winkels waar dat kan, aan het eind van dit jaar moeten dat er zo’n 180 zijn. Ook gaat het zich meer richten op thuislevering.

Dat schreef De Tijd vorige week. Met de uitbreiding van levering aan huis en het aantal afhaalpunten gaat het nog harder de concurrentie aan met andere supermarkten die vechten om de portemonnee van de online shopper.

Afhaalpunten van supermarkten in België

De industrie van online eten en drinken is weliswaar nog steeds klein, maar juist daarom is het voor grote supermarktketens belangrijk om online al goed vertegenwoordigd te zijn. Delhaize focust zich daarbij liever op thuisleveringen, terwijl Colruyt voor het afhaalmodel kiest. In ons land is momenteel Colruyt dan ook de supermarkt met de meeste afhaalpunten, het aantal ligt nu zo rond de 180.

Carrefour wil aan het eind van dit jaar een soortgelijk aantal behalen en zal daarmee Delhaize voorbijstreven, dat nu zo’n 130 afhaalpunten heeft. De supermarkt Wink van Louis Delhaize moet het doen met slechts een tiental punten waar online bestelde boodschappen opgehaald kunnen worden.

Carrefour werkt samen met Bpost

Carrefour focust zich dus op beide fronten: afhaalpunten en levering aan huis. Voor dat laatste is het een samenwerking aangegaan met Bpost en werkt het samen met diens boodschappendienst Combo en de mobiele app Bringr. De privékoeriers van die laatste worden getest in acht hypermarkten en Carrefour Markets. Als een klant iets voor middernacht bestelt, kan hij de boodschappen de volgende dag al vanaf 11 uur thuis krijgen bezorgd.

Verder wordt de service ook getest in negen Express-winkels; wordt er tijdens de openingstijden iets besteld, dan kan het al binnen twee uur bij de klant op de stoep staan.

Tags

Deel

Verder lezen

Reacties