menu

Bpost wil internationale speler worden

Bpost wil binnen zo’n vier jaar zijn uitgegroeid tot een internationale logistieke speler voor de ecommerce. Hiervoor wil het Belgische bedrijf bijna de helft van haar inkomsten uit het buitenland halen en 60 procent van de inkomsten genereren door pakjes- en logistiekactiviteiten.

Dit heeft het bedrijf eerder deze week bekendgemaakt. Bpost maakte haar toekomstvisie voor het jaar 2022 bekend, waarin het ook enkel doelstellingen voor de aankomende vier jaar onthulde. Dat Bpost wil uitgroeien tot een internationale speler op het gebied van ecommerce-logistiek is natuurlijk niet zo onthullend; de traditionele activiteiten komen – mede door de opkomst van ecommerce – steeds zwaarder onder druk te staan en het postvolume blijft maar dalen.

Daarom zet Bpost nu sterker in op het buitenland en haar logistieke activiteiten. Het doel is om over vier jaar 45 procent van de inkomsten te halen uit het buitenland, terwijl 60 procent van de totale inkomst moet komen uit pakjes- en logistiekactiviteiten.

‘Onze transformatie zet zich voort’

“We willen een in België gevestigde en efficiënte wereldwijde logistiekspeler voor ecommerce worden”, zo vertelt CEO Koen Van Gerven.”Onze transformatie zet zich dus voort, om ons aan te passen aan de veranderende klantenbehoeften in onze snel evoluerende omgeving en Be-Ne-regio en zo een duurzame toekomst voor het bedrijf te garanderen.”

Om het doel van 2022 te bereiken, heeft Bpost zichzelf drie doelstellingen opgelegd. Zo wil het een efficiënte leverancier blijven van post-, retail- en overheidsdiensten, wil het winstgevende groei bereiken in de pakjes- en logistieksector in Europa en Azië en wil het Radial, dat het in oktober 2017 overnam, uitbouwen tot een toonaangevende speler.

Tags

Reacties