menu
lightspeed ecommerce

Bpost: ‘Groei ecommerce ook na crisis’

Bpost: ‘Groei ecommerce ook na crisis’

Bpost denkt dat de groei in ecommerce die ontstond bij het uitbreken van het coronavirus zal aanblijven. Met het weer opengaan van de winkels daalde het aantal pakketjes weliswaar, maar de volumes zijn nog altijd hoger dan voor de crisis.

Dit zegt Kathleen Van Beveren, directeurs Parcels & Logistics Europa & Azie bij Bpost in een uitgebreid interview met Fokus Online. Zij zegt ervan uit te gaan dat de hogere pakketvolumes bij Bpost zullen blijven.

Volume verdubbeld in paar weken tijd

“Tijdens de lockdown heeft een groep consumenten voor het eerst met ecommerce kennisgemaakt. Zij weten nu wat het is, kennen de voordelen en zullen er in de toekomst wellicht opnieuw van gebruikmaken”, zo legt ze de cijfers uit. De directrice zag het volume in twee à drie weken bijna verdubbelen.

Een groep consumenten zal nu wellicht blijven shoppen online.

‘Lokale handelaars hebben baat bij ecommerce’

Maar het is niet alleen aan de kant van de consument waar er wat lijkt te zijn veranderd. “Ook aan de kant van de retailers beweegt er wat. Lokale handelaars beseffen nu dat ze baat hebben bij een online verkoopkanaal.” Mede daarom is Bpost onlangs gestart met het platform ‘Elke zaak online‘.

Bpost doet ook fulfilment

In het interview met Fokus Online benadrukt Van Beveren dat Bpost graag meer wil zijn dan enkel een leveranciers van pakjes. “Als je kijkt naar al onze activiteiten hier en in het buitenland, dan is het duidelijk dat we vandaag al meer dan een brieven- en pakjesbezorger zijn”, zo zegt ze. Het bedrijf draait momenteel de helft van haar omzet buiten België. Dit gebeurt onder meer via het internationale Radial en het Nederlandse fulfilmentbedrijf Active Ants.

Tags

Reacties